TNS Gallup

TNS Gallup er Norges største analyseinstitutt og inngår i TNS, som er verdens største aktør innenfor intervjubasert markedsinformasjon.

Prosjektet omfattet total rehabilitering av gårdene Kirkegata 20 og
Tollbugata 17 i Posthuskvartalet i Oslo.
Den største utfordringen var å tilrettelegge for moderne åpne landskap i eldre bygg med de hensyn man må ta til deres eksisterende konstruksjoner.
Arealene er lyse, de preges av de store vinduene langs fasadene mot bakgård og gate samt de høye himlingene. Kontorene er fordelt på 2 1/2 etasjer. I 4etg ligger resepsjonen hvor det ble etablert et kundeareal med
møteromsavdeling og et kvalitativt senter; lokaler for gruppesamtaler,
observasjon og møtevirksomhet tilrettelagt for kunnskapsdeling og samarbeid.

De 9 ulike møterommene er representert med hver sin oppdager og hvert sitt
nøkkelord hentet fra TNS Gallups begrep «Discover». Med bakgrunn i utsmykningen kan de ansatte formidle historien om oppdageren og linken til TNS Gallups egen metodikk og tilnærming.

TNS gallup har en fargerik grafisk profil, med rosa, grått, svart og hvitt
som sine primær farger, men med kraftige sekundær farger. Anyplace ønsket å benytte denne unike paletten gjennom hele interiøret, og som ble plukket opp og understreket gjennom de grafiske motivene.